Strategi Pemasaran Kuliner The Hungry Sushi Mataram Melalui Instagram
DOI:
https://doi.org/10.53977/qhsw8d11Keywords:
Marketing Strategy, Sushi Culinary, Social Media, Instagram, CommunicationAbstract
The Hungry Sushi Mataram Culinary Marketing Strategy Through Instagram Social Media. In this research, the aim is to find out the strategies and roles carried out in culinary marketing of The Hungry Sushi Mataram via Instagram social media. This research has theoretical and pratical benefits, where both of these benefits can help in understanding a marketing strategy for a sushi culinary delight, so that it can always develop and be known by the wider community. This type of research uses primary and secondary data using a qualitative approach research method with a descriptive model. This research also uses data collection techniques, namely interviews, observation, and documentation. This culinary marketing strategy carried out through Instagram social media will also be able to attract the attention of visitors by having delicious flavors in the dishes.
Downloads
References
Aryani, I. D., & Murtiariyati, D. (2022). “Instagram Sebagai Media Promosi Dalam Meningkatkan Jumlah Penjualan Pada A.D.A Souvenir Project”. Jurnal Riset Akuntansi dan Bisnis Indonesia STIE Widya Wiwaha, 2(2), 466-477.
Ciptari, P. D. K., Wibawa, I. G. J. S., & Suardana, I. K. P. (2022). Pengelolaan destinasi wisata kuliner dalam mendukung pariwisata berkelanjutan di Desa Suranadi. Journal of Finance and Business Digital, 1(3), 203-218.
Dewa, C. B., & Safitri, L. A. (2021). “Pemanfaatan Media Sosial Tiktok Sebagai Media Promosi Industri Kuliner Di Yogyakarta Pada Masa Pandemi Covid-19 (Studi Kasus Akun Tiktok Javafoodie)”. Khasanah Ilmu: Jurnal Pariwisata Dan Budaya, 12(1), 65-71.
Fawzi, M. G. H., Iskandar, A. S., Erlangga, H., Nurjaya, H., & Sunarsi, D. (2022). “Strategi Pemasaran Konsep, Teori, dan Implementasi”. Pascal Books.
Haryanto, R. A. (2013). “Strategi Promosi, Kualitas Produk, Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Restoran MCDONALD’S Manado”. Jurnal EMBA, 1(4), 1465-1473.
Khairani, S., & Pratiwi, R. (2018). “Peningkatan Omset Penjualan Melalui Diversifikasi Produk dan Strategi Promosi Pada UMKM Kerajinan Souvenir Khas Palembang”. CARADDE: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 36-43.
Latifani, G. D., & Zaman, K. (2023). “Strategi Marketing Usaha Kecil Dan Menengah Kedai Manyun: Studi Kasus di Sidokerto Pulorejo Kec. Dawarblandong Kab. Mojokerto”. Jurnal Ekonomi, Manajemen dan Akuntansi, 1(1), 413-420.
Nurjanah. (2021). “Analisis Kepuasan Konsumen dalam Meningkatkan Pelayanan Pada Usaha Laundry Bunda”. Jurnal Mahasiswa, 1(1), 117-128.
Nur, M. A., & Saihu, M. (2024) “Pengolahan Data”. Jurnal Ilmiah, Sains, dan Teknologi, 15(1), 37-48.
Wahyuni, R. S., & lando, K. Y. (2022). “Pengaruh Baruan Pemasaran Terhadap Kepuasan Konsumen Di Kedai Titik Labuh Tanjung Selor Pada Masa Covid-19”. Jurnal Ekonomi Manajemen (EKMAN), 1(1), 7-13.
Wekke, I. S., dkk. (2019). “Metode Penelitian Sosial”. Gawe Buku.












